21 iunie 2012

O tura prin Fagaras

Cum puteam sa-mi incep mai bine concediul decat cu o tura prin Fagaras. Asa ca iata-ma, sambata dimineata,impreuna cu Florentina, dupa o noapte de nesomn, ajuns sus pe Transfagarasan, langa un Bâlea inghetat de-a binelea pe margini.
Cu sperante si dor de drumetie, cu franturi din povestea comerciantilor a caror dugheana fusese adulmecata de ursi in noaptea trecuta,am luat o masa frugala, mi-am impachetat cele necesare si tai-o la drum. Primul urcus, de o ora ne scoate peste Curmatura Bâlei (2202m) in Saua Paltinu la 2350m.  
 
Curmatura Bâlei(2202) - vedere spre Piscul Bâlei  
Lacul Doamnei vazut de pe Paltinu


 
 Vedere din Saua Paltinu spre Lespezi, Cornul Caltunului si Negoiu De aici traseul avea sa ne duca prin Saua Doamnei (2294m),vom ocoli vf. Laita si peste Vf. Laitel (2390m) pana langa Lacul Caltun (2135m) la umbra Lespezilor. 
Spre partea de sud a Fagarasilor pe Valea Paltinu.  
In Saua Paltinu


  
Zapada e la ea acasa


  
Pe acolo pe undeva ne vom intoarce la Tunelul Transfagarasanului


In drum spe Saua Doamnei aruncam o privire spre Paraul Paltinu spre sud  
O privire peste umar spre Paltinu
 
De acolo venim...



...si incolo ne indreptam, Laitelul se vede in stanga imaginii iar pe fundal in dreapta Negoiu cu ai sai 2535m


Dupa ce vom ocolit Vf Laita, Laitelul ne va slei de toate puterile  
Coborand de pe Laita


La prima vedere crezi ca e usor pana pe acel varf, dar nu e, iar apoi urmeaza coborarea...


Vf Laitel la 2390 metri



traseul facut pana in acestmoment  



acolo trebuie sa ajungem. Lacul Caltun (2135) strajuit de varfurile Lespezi(2517) Cornul Caltunului(2510) si Negoiu (2535)




piciorul Lespezilor traseu accesibil de la Cabana Piscul Negru


Lacul si refugiul Caltun



  
Lacul Caltun, dominat pe fundal de Negoiu  

O atentionare la refugiu anunta ca nu se recomanda ascensiunea pe Negoiu prin Strunga Dracului datorita unei avalanse de pietre. Dupa ce ne-am odihnit putin am hotarat sa nu ne intoarcem la Balea pe acelasi traseu pe care am venit si am luat ca reper crucea albastra urmand un traseu ce avea sa ne scoata la Tunelul Transfagarasanului ocolind Laitelul si iesind pe piciorul Paltinului in partea sudica a Transfagarasanului.



O privire spre caldarea Caltunului


si spre Vf Lespezi


undeva in spate, Negoiu



din nou urcam






Vf Lespezi intr-o noua lumina





Muntele Paltinu sta intre noi si Lacul Balea


Paraul Paltinu



lespezi la poalele Paltinului



pe acolo am venit, de langa Vf Lespezi ce se vede pe fundal




si ultima ascensiune, pe Paltinu, vedere spre Lespezi, Caltun si Negoiu



 Si Transfagarasanul serpuind spre sud catre Vidraru



pe curba de nivel


 
se vede Tunelul

Astfel am incheiat o zi de sambata de neuitat, dupa 10 ore de mers prin Muntii Fagarasului....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu